HEXBEAM 6 band Antenna HEX6B EAntennadan ama dizayn G3TXQ

Yeni HEXBEAM antenim Yerden 23m, çatı zemininden 11m yukarıda ki yerini 2018 başlarında almış bulunmakta. Vinç bekle, Rüzgarı bekle, yağmuru bekle derken ancak bitti.

6m 10m 12m 15m 17m 20m bandlarında çalışıyor. 20m bandı antende ki en büyük band ve en ideal çalışma yükseliği yerden 10m kadar olmalıdır diyerek çatı zemininden 11m yukarı montajlanmış oldu. Yani tüm bandlar tam performanslı çalışacak..

Üzerinden aşağı doğru inen ip ilede ek olarak 30m bandı için invertedVee 6mm çoklu bakır tel kullanılarak yapıldı ve montajlandı.

40m 80m antenim için çatı mesafem dipole veya yagilere uygun değil. Bu sebep ile bu bandlarda ki açığımı hiç sevmesemde Vertical antenlerden biri ile telafi etmeye çalışacağım.
30m bandı için kule ucundandan aşağı loop şeklinde sağlam bir ip indirdim. Böylelikle invertedVee için kullandığım 1:1 BU50 BALUN’u bayrak çeker gibi yukarı kadar çekebiliyorum.
Anten kulesinde sağa sola ve yukarı aşğı çeviren Yaesu G5500 rotor olduğundan, anteni çevirdiğim zaman invertedVee olanda direğe sarılmaya başlıyor.
Fakat anten rotorunu Azimuth 360 dereceye getirip 30m antenimin tellerini iyice gerip ayarını yapıp sabitlediğimden, “0” sıfır dereceye geri gelirken germek yerine salmış oluyor ve sıkıntı yaşanmıyor.

Neyse şuan 10m 11m 12m 15m 17m 20m 30m UHF VHF AMSAT, Tropo vb. tüm band ve mode lar için antenlerim aktif.
Sadece 40m ve 80m bandlarım eksik. Onları da dediğim gibi iyi bir Vertical ile çözerim inş.
Böylelikle 160m bandı hariç tüm bandlar aktif olacak. (Önce ki antenim ise EAntenna Classic+40 idi ve WARC bandlar yoktu. Resimlerde görülüyor.)

HEXBEAM antenler 2 elemanlı yagi beam’dir. Sadece 3. eleman olan director kısmı yoktur ama o da o kadar ölümcül değil.
Anten kazancı her band için ortalama 3.6dBd dir. (5.7dBi yapar buda)
Kullandığım HEX6B antenin linkini de vereyim. Özelliklerine bakabilirsiniz böylelikle. HEX6B HEXBEAM Antenna
Anteni kendim yapabilir miyim? diyenler için ölçülerin olduğu adres.. : HEXBEAM ölçüleri
——————————————
HEX6B Beam Anten Rüzgar dayanıklılığı sanılandan çok daha etkili. Hava raporları 90Km üzerinde Bodrum’dan bizim bu tarafa fırtına dediği zaman çatıya çıkıp zar zor bir video çekebilmiştim. Ağaçlar yan yatıyor ve ben çatıda ayakta durmakta zorlanıyordum. Video güzel bir örnek oldu. Hemen altta birde başka bir amatörün çektiği videoyu da ekledim.
.

.
EK AÇIKLAMALAR..01

** HEX6B HEXBEAM anten normal şartlarda 10m 12m 15m 17m 20m çalışıyor.
Fakat hafif bir revizyon ile 11m bandı yani CB içinde 1:3,1 swr değerlerini yakalamış bulunmaktayım. Dolayısı ile Bu anten oldu HEX7B 7band çalışıyor şuan.

*** 12m 15m ve 20m bandlarında komple revizyon yaptım.
12m badına 7şer cm sağ ve sol dipole kollara 2mm lik bakır tel ekledim ve swr değerlerimi 1:2 lere kadar çektim. CW Morse, Digi bölgesi komple 1:1 ve 1:2 arasında. SSB bölgesi de 1:4 civarlarında.
ben daha çok CW kullandığımdan swr nin en güzel olduğu yeri band başlarına çekmiş oldum.

*** 15m bandında da durum aynı. 6cm sağ dipole’e ve 6cm de sol dipole uçlarına bakır tel ekledim. Dolayısı ile 21.000 ila 21.150Khz arasını 1:0,1 ila 1:3,1 aralığına aldım. 21.150 ila 21.450Khz SSB bölgesinde ise ortalama swr 1:4 civarlarına oturtabildim.

*** 20m bandında ise 15cm sağa ve 15cm de sol diple kolların en uç kısımların 2mm lik yine bakır tel ilavem oldu. 1mm 1mm kese ölçe kese ölçe bu bandtada 14.000 – 14.100Khz aralığını 1:0,1 ila 1:2,1 lere kadar çekebildim. orjinalinde bandın bu kısmı yani CW ve digital bölgeleri 1:9,5 civarlarıydı. yani neredeyse 2 swr ve üzeri. Mümkün değil bu swr ile çalışabilmek.
Değerleri bu seviyeye getirince hem dinleme artıyor ve hemde antenden atılan güç 100w lara max. yakınlıkta oluyor.

Kabloyu da anten özel Amphenol LMR-400 kullanınca hem kablo kayıpları sıfıra yakın oldu. Hemde Bu kablonun Velocity factor değerleri çok mükemmel.

40m ve 80m bandları bu antende yok biliyorsunuz ama olsaydı da o frekansların kablo kayıp oranları, 10m 20m bandları gibi değil. Bu bandlarda nispeten daha fazladır. (Yani 10m 20m band aralıklarında ki frekanslarda daha fazla kayıp olur.) Dolayısı ile 40m/80m için RG-213 yeterli ve kenarda antenlerin gelmesini bekliyor.

*** HEXBEAM anten yerden 2m yukarıdayken montajlanmıştı. Montajını bitirince swr lerine bakmıştım. 11m ye kalkınca tüm değerler daha da iyileşti. yere yakınken daha yüksekti doğal olarak. Fakat öyle ölümcül değişimlerde olmadı. Örneğin 1:5 yerdeyken verdiyse, kule tepesinde 1:1 swr verdi. Bu kadar farklarla iyileşti. Ancak benim gibi pipirik adam için bulunmaz değerler 🙂

Evet, aklıma yeni bir şey gelirse aşağıya açıklama ..02 diyerek eklerim.
Kalın sağlıcakla

73 de TA4LYL

.

.