Yerim yok deme. Manyetic Loop Anten Evin Salon veya Balkonunda da çalışır

SALONUMDA ki ANTEN İLE BOL QSO. YERİM YOK DEME!
Ev yapımı Magnetic Loop Antenna ilk testlerimi salonun ortasından gayet başarılı olarak yaptım.. Anten 40m bandında %40 verimlilikle çalışıyor. Tavan ve zemin arası 3m olduğundan ve bende bu zımbırtıyı evin ortasında yapmaya çalıştığımdan, anten çapım en fazla 1.9m ye izin verdi. Bunun içinde 6m (loop circumference) kadar Heliax 1/2 kablo kullandım ana loop için. Mini Loop Ufak için ise 120cm (circumference) dir. 

SWR değerim 40m bandında tune ettiğim CW (zone) bölgesi 7014Khz gibi +-5Khz kadar 1.0 ila 1.1 gibi muhteşem düşük.
Capacitor bulamadığımdan onun yerine 101cm Heliax 1/2 keserek kullandım. Normalde RG213 lerin 1cm lik kısmı 1pF verir yaklaşık ama Heliax larda bana gereken 77pF için 77cm yerine tam 101cm de 7014Khz ye oturtabildim.

Antene 1.1 swr ve altında rahatlıkla 100w verebiliyorum. Bu iyi oldu. Ancak variable olmadığından nerede bıraktıysam sadece o bölgede tx yapabiliyorum. Bu benim açımdan pek önemli değil çünkü antenin band genişliği 9Khz oldu. Yani 7014 ortası desek, 7010 ila 7019 arasında her yerde CW QSO yapabiliyorum.

Az evvel anten salonumun ortasında olmasına rağmen 5.000Km çaplı her yeri çok rahat duyuyordum ama onlar beni duyar mı diye bir CW CQ çektim. 4-5 istasyon yanıtladı ve ben birisiyle QSO mu tamamlayıp kaçtım. Çünkü anten evin ortasında öylece duruyor ama ne durmak. Koltuk yastıklarıyla destekleyince duruyor. Hafif rüzgar esse devriliyor.

Neyse, gece gece bu kadar yeterli. Zaten iphone ile yetersiz ışıkta çok kötü ve acele video oldu kusura bakmayın. Yarın çatıya kurabilirsem daha net çekerim inş.

NOT:
Bu MLA 3 band için dizayn edildi.
40m de %40 (efficiency) verimlilikle
30m bandında %70 (efficiency) verimlilikle
20m bandında ise %89 (efficiency) verimlilikle çalışıyor. Tek yapmam gereken capacitor’ü istediğim frekansa göre kısaltmak.

73 de TA4LYL
————————–

Ek AÇIKLAMALAR..:

— Yalnız bu tip şeylere lehim yapabilmek için (Tüplü) – Gazlı havya lazım. Bu kesin. Normal havyam ısıtmaya yetişemiyor 80w gerçi ama olsun. Tüplü havya bende de yok ama en kısa zamanda almam lazım. Bu kaynakları pürmüz gibi bir çakmağım var, onunla yapabildim.

RESİM 1 de..:
MLA antenimde capacitor yerine Heliax 1/2 kablo kullandığımdan çalışma frekansım sabit. Şuan 7.014Khz de(( +-5Khz ile 9Khz band genişliğinde) neredeyse sıfır swr ile ibre oynamıyor. Dolayısı ile 7074 e almak için 7-8cm o capacitor diye eklediğim kablodan kısaltmak lazım. Bu durumda tam FT8 e oturur. Hal böyle olunca, bu capacitor kablosunu bozmak yerine bir tane daha kablo ama bundan biraz kısa hazırlayıp, bunu söküp onu takmayı düşünüyorum. Bunun içinde bağlantı yerlerine RG-213 ün örgüsünden uzatmalar koydum 5er cm lik. CW çalışmam bitince veya sıkılınca (1-2 ay sonra) Çatıya çık bu kabloyu gazlı havya ile sök ve daha kısasını takarak FT8 FT4 veya SSB için olanı tak. Böyle daha pratik, maliyetsiz ve uğraştırmıyor. Ek yerim hakkında bilgi vermek için yazdım bu mesajı..

RESİM 3 de.:
Anteni çatıya montajlayınca oda içindeyken verdiği gibi, swr 1.3 altına inmek bilmedi. Normal şartlarda 1.0 veya en fazla 1.1 olmalı. Üstü kabul edilemez. Sebebini üst üste bir Dünya denemeler yaparak buldum. Eğer ufak Loop kısmını benim gibi kalın boru veya kablodan yaparsanız, büyük loop’a yapışık olmayacak. Yapışırsa ufak olanı loop olarak değilde Gamma Match zannediyor. Gamma olanlarda hem swr 1.3 altına zor iner hemde performansı yer. Allahtan jetonum erken düştü de ufak loop olanı 4-5 parmak yukarı kaldırıp büyük halkadan uzaklaştırdım. Şimdi tam Magnetic ve Loop oldu. Swr 1.0:0 gibi inanılmaz mükemmel. Bunları ufak ufak notlar olarak yazıyorum ki ileride yapacaklara kaynak olsun.
————————–

YENİ PROJEMİZ..: 20 October 2019
— Diameter 4.1m ÇAPLI EN SON YAPTIĞIMIZ TA4LYL Magnetic Loop Antenna II.Project..
* 30m 40m 60m 80m 160m için Magnetic Loop Antenna. (Operating frequency)
* Ana Loop 13m (Loop Circumference)
* Ufak Loop 261cm. (mini Loop circumference)
* 26mm kalınlık 7/8 heliax Cable kullanıldı.

* Ana Loop çapı 4.1m (Loop diameter)
100w tx için sorunsuz..! (tx Power 100w)

Anten Verimlilik değerlerim..:
30m’de efficiency %99 (1pF ister) 200kHz BW verir.
40m de eff. %95 (25pF ister) 50kHz BW verir.
60M’de eff. %86 (60pF ister) 20kHz BW verir. (5.360Khz)
80m’de eff. %58 (169pF ister) 5.5kHz BW verir.
160m’de eff. %12 (700pF ister) 1.9kHz BW verir (SSB yapılamaz)
Anten üzerinde 3.000V ila 5.000V arası dolaşır.
6 numaralı (pic. number 6) resim.
** The test data will then be added.
—————————-

UYARI..:
Anten çapının min. 2 katı kadar uzağında değilseniz 100w ile tx yapmayın. Bu antenlerde güvenli mesafe budur.  Aksi halde Radyo Frekans Yanığınız olur ki bu çok acı vericidir.
Aynı Micro Dalga fırında elinizi 1dk tutmuşsunuz gibi yani. Ayrıca tx anında Capacitor kısmına dokunmayın yüksek voltaja maruz kalırsınız. (2.000V ila 15.000V arası)
SON ve EN ÖNEMLİSİ..: Vücudunda kalp pili veya Beyninde pil bağlı kişiler, tx anında antenin çok daha fazla uzağında durmalıdır.
————
Youtube Video Kanalımdan bir örnek video..:

My first contact ..: TNX guys… vy 73 de TA4LYL (( EV0BREST UA3R OK1CAS OL48MLA IK5OWC/QRP SP9ERY OM1WX UX4IQ RD3ACR R4AG SP1DTQ DK2FE SP2BMX ))

Yorum bırakın