80m 160m Long ve Short dipole antenna (Morgain) Toplam uzunluk 20m

80m ve 160m çalışan KISA ve UZUN 2 farklı boyda HF ANTEN.

80m ve 160m bandlarında anten boylarından dolayı tx yapamıyor ve üzülüyordum. Sonunda bu bandlarda da gayet güzel işler başarmak üzere yola koyuldum..

30m 40m 80m 160m bandlarında çalışan,
Toplam 20m lik bir alanı kullanarak, mümkün olan ve elde ki imkanlar ölçüsünde bulunan yüksekliklere monte edilebilecek ve nispeten verimli sayılabilecek
yeni bir model ekledim. Maliyet olarak sadece alacağınız bakır telden ibaret olacağından denemekten zarar gelmez.
10m 12m 15m 17m ve 20m bandlarında bu tip uyguamalara pek gerek kalmaz çünkü hem büyük alanlar istemezler hemde antenleri boyut olarak
daha pratiktir.
Asıl sorun olan bandlar ise bu eklediğim gibi 30m 40m 80m ve 160m bandlarıdır. Umarım verim alabilirsiniz.

Bu bandlarda tx rx yapabilmek için hep anten boyunun büyüklüğüne takılıyordum. Neler yaptım, ne projeler ama malesef. Bu 2 farklı model ama aynı tarz antenlerden kısa olanı, toplam çift kol uzunlukları olarak 20m lik dipole alanı isterken diğeri 40m lik dipole alanı istemektedir.
Artık herkes yerine göre seçimini yapar.

Anten 6mm lik NYAF çoklu bakır tel ile yapılıyor. Maliyeti sadece bu. Haa birde 1:1 BALUN 50$ civarı bir şeydir.

Hiç, Yoktan iyidir! derler ya hani.

Ufak bir not düşeyim. Antenin orjinal adı MORGAIN Antenna..
Neyse, bu anten apartmanlarda yaşayan veya yeri müsait olmayanların işini görecektir.
.
73 de TA4LYL

1 comments

Yorumlar kapatıldı.